SEO byrå Vasastan
Träffa en lokal SEO Byrå i Vasastan
Vi på Leads älskar Vasastan, här har vi suttit i snart fyra års tid. Vi började vår resa på Roslagsgatan 11 där vi satt under drygt ett år för att sedan hitta ett stort gammalt garage på Ynglingagatan vid Norrtull. Det viktigaste för oss när vi tar oss ann ett nytt SEO projekt är att göra ett förarbete kring era sökord. Det händer väldigt ofta att man enbart går på de stora sökorden men hög sökvolym. I vår sökordsanalys sätter vi oss tillsammans med er för att hitta både riks- såväl som lokala sökord för att sedan skapa content och bygga artiklar utefter just denna analys. En sådan analys mynnar väldigt ofta ut i att vi skapar nya undersidor, lite likt denna undersida för SEO byrå Vasastan för att på så sätt driva relevant trafiksom skapar affärer.
Vi ser gärna att ni sitter i närheten, det skapar en god förutsättning för att kunna ha täta uppföljinngsmöten och en personlig kontakt med er tekniker.
Leads är en ung SEO-byrå, men vi som arbetar här har lång erfarenhet av att optimera webbplatser för få dem att ranka högre på Google.
Bland våra kunder finns såväl små företag, med en eller några få anställda, som betydligt större aktörer. På nätet spelar det i de flesta fall nämligen ingen roll om du är stor eller liten – alla kan komma högt i det organiska sökresultatet. För detta krävs dock att du arbetar smart, och detta kan vi hjälpa dig med.
Hur vi arbetar
Vi inleder med en analys, där vi utifrån de sökord ni vill ranka på gör en översyn av er sajt och dess sidor. Vi tittar på er sajts struktur, laddningshastighet, om den är mobilanpassad och vilka länkar den har till sig. Utifrån vår analys tar vi fram en lista med förslag på åtgärder, och om det behövs också nytt innehåll.
Vår analys och vårt åtgärdsförslag fokuserar på relevans och användarvänlighet. Sökmotorerna strävar efter att presentera relevant innehåll för användarna, eftersom det är relevansen som får användarna att komma tillbaka till sökmotorn. När ditt relevanta innehåll kommer högt upp i sökresultatet når du också användare som inte är bekanta med din verksamhet sedan tidigare, men som letar efter just det som du erbjuder.
Vad är SEO?
SEO – Seach Engine Optimization, eller sökmotoroptiering på svenska – innebär att få webbsidor att ranka högre i sökmotorernas organiska resultat. Sökmotorerna får lejonparten av sina intäkter från annonser, men det är det organiska resultatet, som inte är betalt, som får användarna att använda sökmotorerna. De allra flesta som gör en sökning klickar också på det organiska resultatet.
SEO består av fyra delar
1. Innehåll – ju bättre innehållet på din sida matchar användarens sökintention, desto högre rankar din sajt i sökresultatet.
2. Teknik – tekniska faktorer som sidans laddhastighet, mobilvänlighet och eventuell användning av JavaScript påverkar hur sidan placerar sig i sökresultatet.
3. Länkar – vilka länkar du har till din sajt, och vilken auktoritet sajterna som länkar till dig har, påverkar också din position i sökresultatet.
4. Användare – sökmotorerna noterar hur användarna interagerar med din sajt, och detta påverkar också bedömning av hur högt din sida ska ranka.
För de flesta företag runtomkring Vasastan är Google bland de viktigaste källan till trafik, leads och kunder. Ju högre upp du hamnar på Google, desto fler hittar till din sajt. Det är dock få företag som verkligen prioriterar SEO så mycket som de borde. Väldigt ofta har man en butik i Vasastan och förlitar sig då på den inkommande kunden och det är inte ovanligt att sökmotoroptimeringen bara får en liten andel av marknadsföringsbudgeten. Men med tanke på hur stor andel av dina besökare som kommer från det organiska söket – borde du inte lägga mer på er närvaro i sökmotorerna? Ytterligare en fördel med SEO är att du också kan se vilken effekt arbetet har. Resultatet är enkelt att mäta i ett webbanalysverktyg som Google Analytics.
Vi arbetar långsiktigt
SEO är alltid en långsiktig process. Det tar oftast tid innan man kan se resultat av sina ansträngningar, men å andra sidan håller förbättringarna i sig under lång tid. Ju tuffare konkurrensen är, desto längre tid kommer det att ta. Därför är det viktigt att vi sätter upp både kortsiktiga och långsiktiga mål.