fbpx

SEO Byrå Stockholm

En pålitlig SEO-byrå i Stockholm

Leads är en SEO byrå med en passion för att hjälpa företag att hitta, identifiera och generera fler affärer. Leads är ett nordiskt tillväxtbolag (Utsett av UC 2021) och har sedan starten vuxit kraftigt vilket gör oss till en av  de ledande SEO byråerna i Stockholm.

När det kommer till nya kunder och relevant trafik till hemsidan är Google och andra sökmotorer den viktigaste kanalen för de allra flesta företag idag. Den organiska trafiken är särskilt viktigt när det handlar om att få in leads och nya kunder. Därför är det viktigt att ha en stark digital närvaro. Leads ser till helheten när det kommer till ert företags digitala närvaro. Det gäller hur ni presenterar er webbplats i Googles resultatlista (SERP) samt hur vi driver relevant trafik utifrån era tjänster ni erbjuder. När ni arbetar med oss kan ni vara garanterade att ingenting lämnas åt slumpen. 

Vi som arbetar på denna SEO-byrå har över 15 års erfarenhet av digital marknadsföring, både som beställare och leverantörer, vilket är en viktig del när det kommer till kundupplevelse och resultat.

Leads har idag 10 anställda där all produktion sker inhouse. Vi  som arbetar på denna SEO byrå har lång erfarenhet av att optimera webbplatser för att få dem att ranka högre på Google.

Bland våra kunder finns såväl små företag, med en eller några få anställda, som betydligt större aktörer med närvaro i flera länder. På nätet spelar det i de flesta fall nämligen ingen roll om du är stor eller liten – alla kan komma högt i det organiska sökresultatet. För detta krävs dock att man arbetar med genomtänkt strategi, rätt sökord och rätt budget – detta kan vi hjälpa er med.

Hur vi arbetar

Vi inleder med en analys – där vi utifrån de sökord ni vill ranka på – gör en översyn av er sajt och dess undersidor. Vi tittar bla på er sajts struktur, laddningshastighet,huruvida den är mobilanpassad och vilka länkar som leder till er sajt. Utifrån vår analys tar vi sedan fram en lista med förslag på åtgärder, och om det behövs, också nytt innehåll.

Vår analys och våra åtgärdsförslag fokuserar på relevans och användarvänlighet. Sökmotorerna strävar efter att presentera relevant innehåll för användarna, eftersom det är relevansen som får användarna att komma tillbaka till sökmotorn. När ditt relevanta innehåll kommer högt upp i sökresultatet når du också användare som inte är bekanta med din verksamhet sedan tidigare, men som letar efter just det som du erbjuder.

Vad är SEO?

SEO – Seach Engine Optimization, eller sökmotoroptimering på svenska – innebär att få webbsidor att ranka högre i sökmotorernas organiska resultat. Sökmotorerna får lejonparten av sina intäkter från annonser, men det är det organiska resultatet, som inte är betalt, som får användarna att använda sökmotorerna. De allra flesta som gör en sökning klickar också på det organiska resultatet.

SEO består av fyra delar

1. Innehåll – ju bättre innehållet på din sida matchar användarens sökintention, desto högre rankar din sajt i sökresultatet.

2. Teknik – tekniska faktorer som sidans laddhastighet, mobilvänlighet och eventuell användning av JavaScript påverkar hur sidan placerar sig i sökresultatet.

3. Länkar – vilka länkar du har till din sajt, och vilken auktoritet sajterna som länkar till dig har, påverkar också din position i sökresultatet.

4. Användare – sökmotorerna noterar hur användarna interagerar med din sajt, och detta påverkar också bedömning av hur högt din sida ska ranka.

För de flesta företag på nätet är Google den viktigaste källan till trafik, leads och kunder. Ju högre upp du hamnar på Google, desto fler hittar till din sajt. Det är dock få företag som verkligen prioriterar SEO så mycket som de borde. Det är inte ovanligt att sökmotoroptimeringen bara får en liten andel av marknadsföringsbudgeten. Men med tanke på hur stor andel av dina besökare som kommer från det organiska söket – borde du inte lägga mer på er närvaro i sökmotorerna? Ytterligare en fördel med SEO är att du också kan se vilken effekt arbetet har. Resultatet är enkelt att mäta i ett webbanalysverktyg som Google Analytics.

Vi arbetar långsiktigt

SEO är alltid en långsiktig process. Det tar oftast tid innan man kan se resultat av sina ansträngningar, men å andra sidan håller förbättringarna i sig under lång tid. Ju tuffare konkurrensen är, desto längre tid kommer det att ta. Att arbeta med SEO för sin egna hemsida är i sig en viktig investering för framtiden. Effekten har en permanent och långgående effekt på er digitala närvaro.

Vanliga frågor

SEO: Sökmotoroptimering eller sökoptimering är ett långsiktig arbete med bestående resultat. Det tar oftast tid innan man kan se resultat av sina ansträngningar, men å andra sidan håller förbättringarna i sig under lång tid. Ju tuffare konkurrensen är, desto längre tid kommer det att ta.

Svaret på vad som är en bra SEO-text handlar först och främst om att den ska motsvara det som ni vill förmedla. Det ska även vara inriktat mot sökordet ni vill hävda er på. Beroende på vart texten ska publiceras på er webbplats bör den även ha ett visst antal ord. Här går vi igenom vad en bra SEO-text bör rymma för att vara en bra SEO-text. Läs mer här.

Allting är relativt när det kommer till SEO. Här finns egentligen inga genvägar att ta. En del köper eller hyr länkar för att ens webbplats ska ranka fort. Och kanske du ser resultat snabbt på det sättet, men i längden kan det straffa sig att göra det. Det enda som håller i längden är ett gediget och noggrant arbete. Läs mer här.

Vissa hävdar att det tar sex månader innan ett resultat kan utläsas. Men hur lång tid ett SEO arbete tar, är beroende av flera faktorer. SEO arbetet kräver tid och tålamod, och det är ofta där skon klämmer för de flesta. Vi gör alltid en enskild bedömning på tidsfaktorn i varje projekt i förhållande till er budget och den faktiska konkurrensen för de utvalda sökorden. Här kan du läsa mer.

Vad kostar ett bra arbete? Det är en värderingsfråga. Vad är du beredd att betala för ett bra SEO arbete? Den som arbetar med SEO och som får din hemsida att ranka bra, som får många leads, är en guldgruva för alla som vill få en bra och fin marknadsföring på världens största marknadsplats, eller hur?

Offpage SEO handlar om det SEO arbete som inte sker på själva hemsidan.

  • En del av ett offpage arbeta handlar om att du får många länkar som går till din hemsida.
  • Du kan även arbeta med vad man kallar för “citation flow”, vilket innebär att din hemsida eller företag nämns på olika hemsidor. Ju oftare och ju högre ranking som hemsidan har, där ditt företag eller hemsida nämns, desto bättre.
  • Det går också att arbeta med offpage SEO genom att arbeta med Outreach. Det innebär att du kan be en känd bloggare, nämner och länkar till er hemsida. I gengäld kanske du kan göra det samma för den kända bloggaren.

Hur många fler leads vill ni ha?